Nu har Viggo legat på isen tillräckligt!

Har fortfarande inte tillgång till min "riktiga" dator där jag kan lägga in bilder osv, men det får vara så. För nu kan jag inte längre låta Viggo ligga på isen och bli kall. Nä nu ska han få komma ut i solen och njuta av sommaren! Som för övrigt befinner sig vart?!?!?! Inte i Hedeskoga iaf...Jag är nu nämligen halvvägs i min första av två semesterperioder. Och hittils har jag fått tre (3!!!) dagars sol. Mög!

Viggo har således också 3 veckors ledigt från dagis. Sedan har han typ sammalagt 7 dagars dagistid och sen 1 vecka ledigt med pappa när mamma är i skottland för att sedan ha 4 veckors ledigt med mig igen. Phu! Inte konstigt att Muggis inte känner sig riktigt hemma på dagis. Han är fortfarande jobbig att lämna där och efter att vi har pratat med en psykolog ska vi se om vi inte kan ha Muggis mer på dagis efter semestern. Vi får se.
Jag och Mikael tog kontakt med en barnspykolog i Tomelilla för att ventilera våra tankar om uppfostran och utmaningen med att ha barn. Det kändes faktiskt skönt att få prata lite med någon helt okänd! Hon stöddade oss i våra tankar och ideér. Vi hade redan innan mötet med psykologen ändrat lite på Viggos nattningsrutiner och detta verkar faktiskt slå väl ut, inatt kom inte första skriket förrän vid 04. Några fler ändringar kommer att dyka upp i fortsättningen också, men vi får väl ta lite itaget.

Huset vi flyttat till är underbart och vi trivs så bra alla tre! Så skönt det är att kunna gå ut i trädgården och bara mysa. Häromdagen smet viggo ut i bara pyjamas och jag lät han hållas. Efter en bra stund kommer en alldeles lerig och blöt liten kille in i köket, mycket nöjd med sig själv!
Jag har för övrigt blivit en lyxfru som har skaffat städhjälp! Jojomen här är det glassiga livet som levs! Eller inte..men iaf.
Så medans tjejen var här och städade åkte jag och Mike och Viggo ut till Jakten och åt middag, maten var skitäcklig men miljön och humöret var underbart så vad gjorde lite äcklig mat? Viggo uppförde sig exemplariskt och jag bara njöt och slappnade av! (Också ett råd från psykologen att jag ska slappna av!..hur lätt e det då?)
Sen gick vi ner till stranden och tittade på fiskar och mös. Slutligen åkte vi hem och kan bara kliva rakt in i ett nystädat hus! UNDERBART!!!
Jag som dock e petig som attan, gick runt och inspekterade. Men kunde inte hitta något slarv så det var bara att njuta!

Det har hänt så mycket med vår lilla kille sen bloggen var igång. Det är så mkt bilder jag vill visa och så mycket att berätta..men jag får nog försöka börja från idag och blicka frammåt istället! Alla ni som träffar oss ofta vet ju hur underbar vårtbusfrö är och ni som inte träffar oss ofta får snart se hur go han e!
Svårt att blogga om hur mycket han pratar, hur medveten han är och hur mycket han älskar sin familj. Hur glad han blir när Wille, Nea, Soffi,mormor eller Boffa kommer! Dessa är hans absoluta favvisar, vi andra vi får leva i skuggan av dessa hjältar...

Nåja. Kontoret är påbörjat och hoppas snart det blir klart så Bloggen kan få leva igen.
Tills dess, ta hand om er och SLAPPNA AV och NJUUUT!


Dig älskar jag så det gör ont!


By the way, mamma och pappa ska på rockabilly rock på Öja på söndag, men då ska jag vara hos farmor!


Kommentarer
Postat av: Soffi

Duktig syster som lyckades slappna av. En städhjälp är väl värt pengarna, bara du kan få pusta ut litegrann.

2010-06-18 @ 12:18:57
Postat av: Anonym

Åhh vad roligt att se bloggen igång igen. Tur för Viggo.

Han var nästan djupfryst.

2010-06-20 @ 15:21:43
Postat av: Mia

Det är bra att pusta i bland! I morgon kommer hon hit, hoppas på ett litet mirakel ;-)

2010-06-21 @ 19:46:50
URL: http://mariebruhnolsson.blogg.se/
Postat av: malin

Yayyyy!! Bra jobbat Nina! Känn lugnet och njut av din underbara son och man och semester! Läste något tankeväckande häromdagen: om man tycker att allt är jobbigt och har en massa måsten och val att göra som man inte hittar riktigt rätt i; tänk på vad av det som är viktigt när du är 80 år; inte mycket av allt man oroar sig för! Har hjälpt mig de senaste dagarna!



Och glöm inte att du är den bästa mamma Viggo har!!!

2010-06-22 @ 22:02:59
Postat av: morfar

JIPPI..........Viggo har tinat upp, kul.

Ska bli härligt att träffa honom snart ;)

2010-06-24 @ 23:13:36
Postat av: Maria

Hej hej! Vad kul att läsa ett nytt inlägg! Låter ju hur skönt som helst med städerska:-) Lite avis faktiskt. Hade varit jättekul att ses en dag när ni har tid.. Var ju så längsedan nu och det är säkert hur mycket som helst som har hänt. Många kramar till er

2010-07-01 @ 21:53:17
URL: http://noahsmamma-maria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0